Misschien stuurt u regelmatig een (digitale) nieuwsbrief naar uw klanten: om hen op de hoogte te houden van interessante aanbiedingen en van de ontwikkelingen binnen uw vakgebied.
Een nieuwsbrief is een geschikt contactmoment om uw (potentiële) klanten er regelmatig aan te herinneren wie u bent en op welk gebied u actief bent. Maar welke onderwerpen vindt uw klant interessant? Wordt uw nieuwsbrief überhaupt gelezen of verdwijnt deze ongeopend in de prullenbak? Een zelf ontworpen mailing geeft vaak geen antwoord op deze vragen.
Wilt u meer inzicht in de kwaliteit van uw mailings, overweegt u dan eens het gebruik van MailChimp. Dit programma, geschikt voor het ontwerpen en uitvoeren van mailings, is makkelijk in het gebruik en biedt overzichtelijke, interessante statistieken. Zo kunt u precies zien wie uw mail opent, hoe vaak dit gebeurt en zelfs op welk tijdstip.
Een tip: voeg hier en daar een link toe aan een onderwerp. De statistiek laat zien welke links gevolgd worden. U weet dan meteen of het betreffende onderwerp gelezen is – en of de lezer het interessant genoeg vond om door te klikken.
Het gebruik van MailChimp is gratis als u per maand minder dan 12000 e-mails naar minder dan 2000 e-mailadressen stuurt. Een aanrader!
Meer informatie: www.mailchimp.com